Dreamland Review: Margot Robbie misdaaddrama nu op Netflix

Dreamland Review: Margot Robbie brengt misdaaddrama Netflix

Als je Margot Robbie kent, dan weet je dat ze een van de beste actrices is in Hollywood. Van haar rol in The Wolf of Wall Street tot haar geweldige prestaties in I, Tonya en Birds of Prey, ze is gewoon geweldig. Nu is ze ook een geweldige producent, en Dreamland is een van haar projecten waar ze aan beide kanten van de camera werkt. Dreamland is een misdaaddrama dat zich afspeelt tegen de achtergrond van de Dust Bowl, en het had zijn première op het Tribeca Film Festival in 2019. Nu is het eindelijk beschikbaar voor het grote publiek.

Het verhaal gaat over Eugene Evans (Finn Cole), een jonge man die op een boerderij woont met zijn moeder Olivia (Kerry Condon), stiefvader George (Travis Fimmel) en halfzus Phoebe (Darby Camp). Eugene is dol op het lezen van verhalen over bankrovers en droomt ervan om zelf een crimineel te zijn. Totdat hij de gezochte outlaw Allison Wells (Robbie) vindt die zich verstopt houdt in de schuur van zijn familie. In plaats van Allison aan te geven voor een aanzienlijke beloning, overweegt Eugene om haar te helpen ontsnappen naar Mexico en zo nog meer geld te verdienen

Dreamland Review- Margot Robbie nu op Netflix

Dreamland is een goede film, maar het had beter gekund. Er zijn enkele dingen die niet helemaal uitgewerkt zijn, zoals de relatie tussen Eugene en zijn zus, of de romance tussen Eugene en Allison. Deze elementen hadden een grotere rol moeten spelen in de film, maar helaas werden ze een beetje overgeslagen. Dit is een groot minpunt, aangezien ze de emotionele kern van de film hadden kunnen vormen. Toch neemt dit niet weg dat het een leuke film is om naar te kijken

Wat de film wel geweldig maakt, is de manier waarop het de jaren 30 in het Dust Bowl-gebied weergeeft. De kostuums en productie-ontwerp zijn geweldig en het voelt alsof je teruggaat in de tijd. De regisseur Miles Joris-Peyrafitte heeft ook geweldig werk geleverd door de film visueel aantrekkelijker te maken met de manier waarop hij tussen realiteit en fantasie snijdt om specifieke emoties te benadrukken.

Een van de grootste pluspunten van Dreamland is Margot Robbie. Ze is gewoon geweldig in haar rol als Allison Wells en haar aanwezigheid alleen al maakt de film interessant. Ook Finn Cole en de rest van de cast leveren goede prestaties. En zelfs al is het een standaard misdaaddrama, het is nog steeds een film die je moet zien. Het is nu beschikbaar op Netflix, dus zet hem op je lijstje! Het is een film met een geweldige cast, mooie productie-ontwerp en een interessant verhaal. Hoewel er enkele tekortkomingen zijn in de uitwerking van sommige verhaalelementen, is het nog steeds een film die het kijken waard is. En met Margot Robbie als de hoofdrolspeler, kan het niet anders dan een geweldige film zijn. Dus trek je jaren 30-kleding aan, zet een kop koffie neer en geniet van Dreamland op Netflix.