Film Review: Wolfs – Een Lege Buddy Comedy zonder Bite

Inleiding
Wanneer je George Clooney en Brad Pitt samen op het scherm ziet, zou je verwachten dat de vonken er vanaf vliegen. Met hun bewezen chemie in films als de Ocean’s-trilogie, was er veel hoop voor hun nieuwste samenwerking, Wolfs. Helaas blijkt deze buddy comedy een misser te zijn, vol saaie dialogen, een oppervlakkige verhaallijn en actiemomenten die amper de moeite waard zijn. In deze review kijken we wat er precies misgaat met Wolfs en waarom deze film zijn belofte niet waarmaakt.

Een Buddy Comedy Zonder Contrast

Een succesvolle buddy comedy draait om tegenstellingen. Denk aan het klassieke duo Riggs en Murtaugh uit Lethal Weapon, of Chris Tucker en Jackie Chan in Rush Hour. In Wolfs echter, ontbreekt het aan deze dynamiek. Clooney en Pitt spelen twee ‘fixers’, maar in plaats van elkaar aan te vullen, lijken ze meer op elkaar dan goed is voor de film. Ze dragen dezelfde kleding, spreken op dezelfde toon en vertonen bijna geen verschil in karakter. Dit neemt meteen de spanning weg die zo belangrijk is in een buddy-film.

Terwijl Clooney de rol van de serieuze “straight man” speelt, en Pitt zich iets luchtiger probeert op te stellen, voelen beide acteurs zich opvallend terughoudend. Hun gebruikelijke charisma ontbreekt, waardoor hun personages vlak en emotieloos overkomen. Het lijkt erop alsof ze hun natuurlijke chemie juist proberen te onderdrukken, wat bijdraagt aan het monotone gevoel van de film.

Humor die niet Landt

Een ander belangrijk aspect van iedere goede actiekomedie is natuurlijk humor. Helaas laat Wolfsook op dit punt flinke steken vallen. De film probeert grappig te zijn, maar vrijwel geen enkele grap weet te landen. De dialogen zijn vlak en missen de scherpte die je zou verwachten in een film waarin het draait om twee personages die elkaar niet kunnen luchten of zien. Wat had kunnen zorgen voor een reeks hilarische situaties, mondt uit in voorspelbare uitwisselingen zonder impact.

Het gebrek aan goede grappen zorgt ervoor dat de film zich voortsleept, vooral in de eerste helft, waarin er weinig actie is en de personages vooral met elkaar kibbelen in een hotelkamer. De situatie biedt genoeg kansen voor humor, maar elke punchline lijkt dood te vallen, waardoor het publiek eerder geeuwt dan lacht.

Een Vergeetbare Verhaallijn

Naast het ontbreken van humor heeft Wolfs ook een verhaallijn die je direct na het zien alweer vergeten bent. De plot draait om drugs, Albanezen en een jongen die in de problemen komt, maar het voelt allemaal zo generiek dat het nauwelijks de moeite waard is om te volgen. Er is niets origineels aan dit verhaal; het lijkt eerder een samenraapsel van bekende tropen uit het actie- en misdaadgenre zonder dat er iets nieuws of verrassends wordt toegevoegd.

Wat vooral opvalt is het gebrek aan stakes in de film. De personages lijken nergens echt door geraakt te worden, en het voelt nooit alsof er iets belangrijks op het spel staat. Zelfs de slechteriken in de film zijn onderontwikkeld en vormen geen serieuze bedreiging, wat de spanning vrijwel volledig wegneemt.

Actie Zonder Spannende Hoogtepunten

Hoewel Wolfs wordt gepresenteerd als een actiekomedie, laat de actie lang op zich wachten. De eerste helft van de film speelt zich voornamelijk af in een hotelkamer, en zelfs wanneer er eindelijk actie komt, is die teleurstellend en voorspelbaar. Een achtervolging door de straten van New York biedt geen enkele originele invalshoek of spannende stunt.

De finale, waarbij Clooney en Pitt het opnemen tegen enkele schurken, mist volledig de adrenaline die je van een dergelijke film zou verwachten. Het voelt allemaal als een verplicht nummertje dat de film simpelweg moet afwerken zonder echt verrassend uit de hoek te komen. Dit soort oppervlakkige actie brengt geen spanning en zorgt ervoor dat zelfs het afsluitende deel van de film teleurstelt.

Conclusie van de Review: Wolfs Stelt Teleur op Alle Fronten

Wolfs had de potentie om een succesvolle en vermakelijke buddy comedy te zijn, vooral met een sterrencast als Clooney en Pitt. Helaas weet de film op geen enkel punt te overtuigen. De chemie tussen de acteurs, normaal gesproken hun grootste kracht, komt niet tot uiting, de humor mist scherpte, en de actie is niet meer dan middelmatig.

Met een verhaallijn die je direct weer vergeet, zwakke personages en een gebrek aan spanning, is Wolfs een film die je gemakkelijk kunt overslaan. Voor fans van Clooney en Pitt zal deze film eerder een teleurstelling zijn dan een feest. Zelfs de meest die-hard fans zullen moeite hebben om hier iets positiefs uit te halen.