Recensie: “Wilderness” op Amazon

Het allereerste beeld van Amazon’s “Wilderness” is werkelijk fascinerend: een enorme spin, vermoedelijk een zwarte weduwe, die zich waagt aan een asfaltweg met een prachtig zuidwestelijk uitzicht. Het roept direct de vraag op: waarom stak deze zwarte weduwe de weg over? Maar voordat je het weet, wordt deze spin platgedrukt door een poederblauwe vintage Ford Mustang waarin Liv (Jenna Coleman) en Will (Oliver Jackson-Cohen) zich bevinden. Een hilarisch begin, dat belooft voor de rest van de serie.

Een Beloftevol Begin, Maar…

Het zesdelige drama, gebaseerd op het boek van B.E. Jones, begint veelbelovend en intrigerend. De eerste helft van het seizoen is vooral luchtig en lijkt precies het type serie dat je zou willen bingewatchen op een regenachtige dag. Dankzij Jenna Coleman, wiens acteerwerk het verhaal echt naar een hoger niveau tilt, is het geheel vermakelijk en soms zelfs een tikje onvoorspelbaar. Helaas verliest de serie in de tweede helft wat van zijn charme, met een duik in al te bekende clichés en plotwendingen die soms de logica lijken te tarten.

Liv’s Reis: Van Verraad Naar Wraak

Het verhaal volgt Liv en Will, een stel dat een roadtrip door Amerika maakt om hun huwelijk te redden na ontrouw. Hun reis neemt echter een donkere wending wanneer ze Will’s minnares en haar vriend tegenkomen. Het drama escaleert snel en zonder te veel weg te geven, laten we zeggen dat de laatste scène van de eerste aflevering eindigt met Liv bij een graf.

Diepgaande Thema’s

“Wilderness” verkent interessante thema’s over bezitterige mannen, de verwachtingen van de maatschappij en de transformatie van een vrouw na verraad. Het biedt een kijkje in hoe individuen worden gecategoriseerd en in hokjes worden geplaatst op basis van geslacht, verwachtingen en relaties.

De Kracht van Muziek

De serie gebruikt muziek op een manier die bijdraagt aan het drama en de emotie van het verhaal. Taylor Swift’s “Look What You Made Me Do” krijgt een prominente plek en werpt een interessante blik op Liv’s gevoelens en drijfveren.

Hoewel “Wilderness” sterk begint en boeiende thema’s verkent, kan het de belofte niet volledig waarmaken. Het acteerwerk, vooral van Jenna Coleman, is prijzenswaardig en het verhaal heeft zeker zijn momenten. Echter, het verlies van focus in de tweede helft maakt dat de serie niet voor iedereen geschikt is.