The Flash” Maakt een Minder Sterke Start op Max
Inleiding: De Huidige Staat van “The Flash” op Max
Warner Bros. Pictures lanceerde “The Flash” film op de Max streamingdienst op 25 augustus. Volgens gegevens van analysebureau Samba TV trok de film de aandacht van 1,1 miljoen Amerikaanse huishoudens tijdens het openingsweekend. Deze cijfers vallen echter in het niet bij eerdere successen zoals “Wonder Woman 1984” en “The Suicide Squad”.
Hoe “The Flash” Presteert Ten Opzichte van Andere Blockbusters
Ter vergelijking, “Black Adam” debuteerde medio december met 1,2 miljoen Amerikaanse huishoudens. Dit is 8% meer dan de 1,1 miljoen die “The Flash” wist te behalen. Het is duidelijk dat “The Flash” moeite heeft om zijn plek te vinden in de sterk concurrerende streamingmarkt.
Invloed van de Pandemie op Streamingcijfers
De pandemie heeft een significante invloed gehad op de kijkcijfers van streamingdiensten. Films zoals “Wonder Woman 1984”, met 2,2 miljoen kijkers, en “The Suicide Squad”, met 2,8 miljoen kijkers, hebben duidelijk geprofiteerd van het toegenomen thuisvermaak.
Financiële Gevolgen voor Warner Bros.
“The Flash” had een wereldwijde bruto-opbrengst van $268 miljoen tegenover een geschat productiebudget van $200 miljoen. Dit maakt het tot een van de meest kostbare flops, met verwachte verliezen voor Warner Bros. tot wel $200 miljoen.
Conclusie: Moet Warner Bros. Zich Zorgen Maken?
Hoewel “The Flash” zwakke cijfers laat zien, is het belangrijk op te merken dat streamingdiensten zoals Max nieuwe strategieën ontwikkelen om hun portfolio te versterken. Het blijft de vraag of Warner Bros. in staat zal zijn het tij te keren voor “The Flash” en soortgelijke projecten in de toekomst.